Podcasty - gdzie, co i jak?

Od dawna męczy mnie to, że jedyne co możecie znaleźć na moim blogu to książki. Jestem zodiakalnym bliźniakiem, więc zainteresowań mam mnóstwo, chociaż trzymać się na stałe czegoś.. to też nie w moim stylu. Dlatego zawsze chciałam mieć tu coś więcej. 
Nieśmiało zacznę od podcastów. Nieśmiało, bo dopiero stawiam pierwsze kroki w tym świecie, do którego, jak każdy, na początku miałam negatywne spostrzeżenia. Teraz ciągle szukam nowych okazji do słuchania. 
Kiedy i gdzie słuchać podcastu?
Póki co mogę wam polecić słuchanie podcastu podczas jazdy na rowerze, opalania się, czy w komunikacji - zwłaszcza przy dłuższych podróżach. Do słuchania potrzebujecie jedynie telefonu i słuchawek - do tego aplikacji, np. Spotify, na którym możecie pobierać odcinki i słuchać ich bez dostępu do internetu (nawet w darmowej wersji), innych nie mogę polecić, ponieważ nie próbowałam :). 
Czym jest podcast?
Podcasty dla mnie są czymś pomiędzy książką a serialem. W serialu mamy historię, dźwięki oraz obraz, w książkach: historię, brak dźwięków oraz brak obrazu, co jednak wpływa na naszą wizualizację, postrzeganie historii, musimy trochę otworzyć się na wyobrażenie sobie tego co jest nam przedstawione. W podcaście także mamy historię, z serialami połączy go dźwięk a z książką potrzeba wizualizacji tego co słyszymy. 
A według takiej bardziej profesjonalnej definicji podcast to:
"forma internetowej publikacji dźwiękowej lub filmowej, najczęściej w postaci regularnych odcinków".
W sumie podcastów jest wiele, i może nie każdy może się poszczycić wymienionymi przeze mnie cechami,  jednak takich póki co nie ruszam, pozostając w komfortowej sferze, tego co mi znane. 
I muszę od razu powiedzieć, że ten content na moim blogu dotyczący podcastów, raczej będzie dla ludzi umiejących w angielski, bo polskiego na ten moment słucham tylko jednego, a moje poszukiwania zawsze celują w angielskie czy amerykańskie podcasty. Jednak niezależnie od tego jakie języki znacie, myślę, że warto śledzić te posty, być może, będę pisała w tytule postów w jakim języku jest podcast, a moje przemyślenia na temat zaawansowania języka będą znajdowały się w samych postach. 
Jakich podcastów możecie się spodziewać na tym blogu?
Tak jak wspominałam, zainteresowań mam wiele, więc staram się nie ograniczać i mam nadzieję, że z czasem znajdę kilka naprawdę nietuzinkowych tematów. 
Póki co zaczynam od śledczych podcastów, dotyczących morderstw czy zaginięć. To jest mój motyw nr 1 jeśli chodzi o seriale i książki, tak więc tutaj nie mogło być inaczej. 

Post z poleceniem pierwszego podcastu na blogu od jutra! :) 

Prześlij komentarz

0 Komentarze