"NOCNY FILM" MARISHA PESSL

Książka ma prawie 800 stron i na początku byłam przerażona i szczerze, miałam w planach odstawienie jej na bliżej nieokreślony czas. Na całe szczęście na instagramie obserwuję kilka książkowych kont, dzięki czemu jednak zdecydowałam się dać jej szansę. I tak naprawdę, kiedy zaczyna się w nią wsiąkać, zaczynasz żałować, że ma tylko 768 stron. 
"Kłamstwo to okropna rzecz. Pole, które ciągle obsiewasz, podlewasz i orzesz, ale nigdy nic na nim nie wyrośnie"
Wszystko zaczyna się od śmierci córki jednego z najbardziej tajemniczych i przerażających filmowców na świecie. Dziennikarz, Scott McGrath już wcześniej miał na pieńku z Cordovą i teraz ma szansę się odbić, rozwiązując zagadkę śmierci Ashley Cordovy. Pomagają mu w tym Hopper, który jak się okazuje już wcześniej miał do czynienia z Ashley oraz Nora, która tak naprawdę nie wiele wie o zmarłej. 
źródło zdjęcia oraz wszystkie okładki filmów Cordovy znajdziecie TUTAJ 

Dla mnie jednak najbardziej pociągający w tej historii jest sam Cordova. Jego filmy, pomimo mroku, który w nich panuje mają żerze fanów - jednak jego twórczość nie jest legalna od kiedy jeden z naśladowców filmów zabił małą dziewczynkę (w dość okrutny sposób, należy dodać). Z jednej strony ciężko sobie wyobrazić, że ktoś taki może żyć, z drugiej strony czytając książkę miałam nieoparte wrażenie prawdziwości Cordovy. Jest wokół niego ta tajemniczość i mrok, który z jednej strony chcesz odkryć, zobaczyć prawdziwą twarz geniuszu, a z drugiej strony czuje się też strach, że kiedy odsłonimy tę aurę tajemniczości, okaże się, że tak naprawdę nie ma tu niczego mrocznego, niczego nadzwyczajnego. Dla mnie Marisha to perfekcyjny geniusz, jeśli chodzi o tworzenie postaci.
Na okładce widnieje napis "Intensywna. Pochłaniająca. Doskonała." i ciężko się nie zgodzić. Jest bardziej intensywna niż można sobie wyobrazić, opisy są doskonale wyważone, dzięki czemu nie ma się wrażenia czytania opisów 5 różnych rzeczy na biurku tylko dokładnie widzimy miejsca, w których znajdują się bohaterowie - których przy okazji także bardzo łatwo sobie wyobrazić - dodatkowo dla tych ze słabszą wyobraźnią w książce są zdjęcia, wycinki z gazet, zrzuty stron internetowych. To wszystko razem łączy się w doskonałość. 
Scott kiedyś  spotkał dziennikarza, który powiedział mu:
"Są takie tematy, od których trzeba uciekać, póki jeszcze ma się nogi." 
I czytając książkę jednocześnie masz ochotę  przypomnieć o tym Scottowi co 50 stron ale też czuje się to ogromne podniecenie, kiedy udaje się odkryć coś nowego na temat tej rodziny.
Rodziny, która z ust jednych jest niesamowicie mroczna, demoniczna, groźna - kiedy inna osoba opowiada o arkadyjskim pikniku, który był najpiękniejszą chwilą jej życia.
Ta książka ma w sobie to coś, że stajesz się Scottem, który lubi bazować  na dowodach oraz realności a potem jest wzmianka o magii i czujesz, że to wszystko wydaje się irracjonalne a z drugiej strony myślisz "czemu faktycznie nie mogłoby tak być?"
"A to, co uznajemy za pewnik, nigdy pewne nie jest." 
Tak naprawdę jest to dość długa książka, które zalety mogłabym pisać tak długo, że odechciałoby się wam książki czytać :D Ale jedno jest pewne, w tym roku nie czytałam jeszcze tak dobrej książki.

Dodam też, że ma ona w sobie zawartość dodatkową - jest to napisane na końcu książki, co trochę mnie wkurzyło, że nie wiedziałam o tym podczas czytania, ale z drugiej strony mogłam jeszcze przez następne pół godziny jeśli nie dłużej napawać książką od nowa.

"A jednak wciąż się zastawiałem, czy idąc za tym sznurem przez mrok, nie odkryjemy, że na końcu nie jest do niczego przywiązany."
Książka ma 768 stron, a jej cena okładkowa to 42.90zł
Książkę jest już dostępna w sklepach/księgarniach (klik)
Za możliwość przeczytania "Nocnego filmu" dziękuję Wydawnictwu Albatros


Pamiętajcie, że warto polubić mój fanpage https://www.facebook.com/zoesugg1990/ 
oraz zaobserwować mnie na snapchacie xloueh, czy instagramie @marzenagarbacz  (zwłaszcza jeśli chcecie być na bieżąco z nowymi postami)

*Wszystkie cytaty pochodzą z książki "Nocny film" Marisha Pessl
Wszystkie zdjęcia oraz tekst należą do strony Zoella-pl
Źródło plakatu "To Breathe With Kings": http://marishapessl.com/book/night-film/

Prześlij komentarz

0 Komentarze