3 WARSTWOWY TORT Z MARCHWIĄ I ORZECHAMI

walnut 1



















BĘDZIESZ POTRZEBOWAĆ:        
Trzy okrągłe formy na ciasto (po 8 cali)
350g cukru trzcinowego
350ml oleju słonecznikowego
6 dużych jajek
280g startej marchwi
200g rodzynków
startej skórki z 1 dużej pomarańczy
350g mąki pszennej
2 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżeczki mielonego cynamonu
1 łyżeczka gałki muszkatałowej
1 łyżeczka imbiru
50g nasion dyni
garści orzechów włoskich (zatrzymaj trochę aby udekorować ciasto)

Krem:
300g masła niesłonego
500g cukru pudru (zatrzymaj trochę aby posypać ciasto)
2 łyżki mleka
skórka z 1 pomarańczy
Rozgrzej piekarnik do 170oC/gaz na 4 i obłóż swoje formy papierem do pieczenia. Dodaj cukier, olej i jajka do dużej miski i zmiksuj to wszystko za pomocną miksera. Dalej delikatnie mieszając dodaj marchew, rodzynki, skórkę pomarańczy, nasiona dyni i garść orzechów.
Następnie wymieszaj mąkę, sodę oczyszczoną i przyprawy - przesiej to do miski. Kiedy wszystko fajnie się połączy, przestań mieszać. Najlepiej tę mieszaninę włóż do dzbanka i wlewaj do forem przed włożeniem ich do piekarnika na jakieś 40-45 minut, albo dopóki patyczek nie wyjdzie czysty. [metoda sprawdzania czy ciasto jest upieczone, jeśli nie znacie zapytajcie mamy albo babci :)]
Gdy twoje ciasta już się chłodzą na kratce, czas na zrobienie kremu! Mieszaj samo masło przez 5 minut aż nabierze lżejszego koloru i będzie miało bardzo kremową teksturę. Stopniowo dodawaj cukier puder aż to wszystko się połączy.
Dodaj mleko i skórkę pomarańczy i mieszaj przez następne parę minut. Gdy ciasto będzie całkowicie zimne, upuść warstwy by pozbyć się wszystkich wzgórków na cieście. To sprawi że Twoje ciasto będzie wyglądać dużo lepiej. Możesz też użyć dużego ostrego noża do tego, prostym sposobem jest też cake leveller [coś typu poziomica do ciasta? Nie mam pojęcia czy to ma jakąś nazwę po polsku.. tutaj obrazek jak to wygląda], oczywiście bądźcie ostrożni przy robieniu tego, ponieważ w przepisie nie ma żadnych palców.
Zaczerpnij kremu do dużego rękawa cukierniczego i użyj dyszy z dużą gwiazdką i wypełnij dolną warstwę kremem zataczając okręgi ku środku. Daj na krem środkową warstwę ciasta i powtórz tą czynność. Po umieszczeniu górnej warstwy ciasta, zacznij umieszczać gwiazdki wokół zewnętrznej strony ciasta poprzez wyciskanie w pionie kremu i podnoszenie rękawku do góry. Umieść orzechy na niektórych kremowych gwiazdkach i posyp środek cukrem pudrem! Voila.
walnut 4
W te dni kiedy chcesz czegoś co jest trochę mniej niegrzeczne, niż olbrzymi talerz czekoladowego ciasta w stylu Bruce Bogtrottera, zawsze możesz polegać na cieście z marchewką. W zasadzie nie jestem największą fanką ciast marchwiowych, jednak wiem, że to jest jedne z ulubionych ciast wielu ludzi (wliczając Alfiego), więc wspólnie z moją mamą i zmieszaniem różnych przepisów na marchwiowe ciasta i tych z książek i tych online, przyszłyśmy z perfekcyjnym przepisem na ciasto z marchwią i orzechami. Było one wypróbowane, sprawdzone i całkowicie spałaszowane więc sprawiedliwie jest powiedzieć że to jest zwycięzca! Oczywiście nie musicie robić tak dużego ciasta i możecie rozdrobnić przepis, jeśli macie taką potrzebę, ale myślę, że wizualnie on wygląda bardzo dobrze i jest trochę bardziej wyjątkowe kiedy ma trzy piętra. To mógłby być idealny tort na urodziny kogoś, kto nie bardzo lubi rzeczy zbyt słodkie i mdłe. Mimo, że ciasto z marchwi nie jest przypisywane do konkretnej pory roku, zawiera ono wszystkie moje ulubione sezonowe przyprawy i czuje się przy nim trochę ciepła i komfortu, więc pasuje idealnie wraz z filiżanką herbaty w ponury dzień. Nie jestem pewna czemu nie lubię ciast marchwiowych, ponieważ jestem pewna że jadłam je cały czas kiedy byłam dzieckiem. Myślę, że gdzieś po drodze odkryłam, że to ciasto ma w sobie warzywa i poczułam się jakbym została oszukana przez bogów ciasta. Podobnie jak wtedy gdy odkryłam że pudding ryżowy faktycznie był robiony z RYŻU. Czyż umysł nie jest dziwny... więc, ja mówię, że mój jest! Także nie jestem wielką fanką rodzynek czy orzechów, więc ciasta jak te normalnie nie są dla mnie. Jednak, zadziwia mnie to, że zrobiłam wiele pysznych, lepkich ciast i jeszcze żaden z nich nie zniknął szybciej od tego.
walnut 6
walnut 9
walnut 10
Byłam bardzo zadowolona z tego jak ciasto wyszło i że wyglądało tak pięknie na podstawce do tortów, że odkryłam że robię nieskończoną ilość zdjęć i wysyłam je do każdego kto był zainteresowany (większość z nich pewnie nie była, ale nie zostawiłam im żadnego wyboru haha!). Chciałabym wiedzieć, czy wy jesteście fanami ciasta marchwiowego i czy upieczecie te ciasto. Życzę wam wszystkim powodzenia i nie mogę się doczekać żeby zobaczyć wasze zdjęcia, ale co najważniejsze - czerpcie z tego przyjemność!
walnut 12




Jeśli o mnie chodzi, jestem bardzo zadowolona z tego przepisu, a że już 3 czerwca moje urodziny, to myślę, że ten tort będzie moim w tym roku! 












Prześlij komentarz

0 Komentarze